Muğla Milli Eğitim Müdürlüğü, mesleki eğitim kurumlarında iş piyasasının taleplerine yönelik çalışmaları artırmak ve bölgesel kalkınmaya destek sağlamak amacıyla köy okullarında akıllı tarım ve akıllı arıcılık projesi başlattı. Proje kapsamında 500 metrekarelik serada ve 5 bin metrekarelik bir alanda tarım ürünleri yetiştiriliyor.
Meslek liseleri bünyesinde ilk defa üretilecek olan akıllı tarım akıllı arıcılık makine ve ekipmanları Meslek liselerinin bilişim teknolojileri, elektrik elektronik, kimya teknolojileri, ahşap teknolojileri ve tarım alanları işbirliğinde gerçekleştiriliyor. Köyceğiz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmen ve öğrencileri tarafından akıllı tarım cihazı uygulama serasına yerleştirilerek ilk denemeler gerçekleştirildi.
Proje kapsamında çok sayıda tarım ürünü üretildi
Şehit Seyhan Yılmaz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin yaklaşık 29 bin metrekare tarım alanının bir bölümüne buğday ekildi. Okulun seracılık uygulama bölümünde 500 metrekarelik sera alanında yetiştirilen marulların hasadı yapıldı. Ayrıca 5 bin metrekare alanda yetiştirilen biberiye ve adaçayı gibi tıbbi aromatik bitkilerden krem, kolonya, parfüm, sabun, bitki çayı gibi ürünlerde kullanılmak üzere proje kapsamında alınan damıtma cihazı ile aromatik yağ elde edildi.
Nitelikli tarım önem arz ediyor
Köyceğiz Şehit Seyhan Yılmaz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin tarım alanı bölümü öğrencileri ile buğday ekim faaliyetine katılan Muğla Milli Eğitim Müdürü Emre Çay, Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu yıl tarımda adeta seferberlik ilan ettiğini söyledi. Geleceğin tarımda olduğuna dikkat çeken Emre Çay, “Bu anlamda artık gelişen teknoloji ve bu modern çağda nitelikli tarımın da önemi malum. Dolayısıyla biz akıllı tarımla ilgili geliştirdiğimiz Güney Ege Kalınma Ajansı destekli bir projemiz de var. Bu anlamda da tarıma yönelik faaliyetlerimizi artırarak sürdüreceğiz. Gelecek tarımda diyoruz ve geleceğimize sahip çıkıyoruz” ifadelerini kullandı.
Gelecek tarımda
Proje Koordinatörü Tuğçe Doğru ise, üzerinde çalıştıkları akıllı tarım cihazının kendi içerisinde fonksiyonları olduğunu söyledi. Mümkün olduğu kadar öğrencileriyle yerli üretime katkı sağlamak için yazılım ve donanımları öğrencileriyle yaptıklarını anlatan Doğru, “Meslek liselerimizde tarım alanlarımızın olduğu büyük arazilerde bu otomasyon sistemlerini hayata geçirerek insansız tarım ve arıcılık uygulamalarını gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi.
Köyceğiz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencisi Mehmetcan Saylık ise projeyle insan elinin yapacağı işleri akıllı robotlara bıraktıklarını dile getirdi.