Türk çiftçisine traktör ve tarım makineleri başta olmak üzere, mekanizasyon ve hayvancılık sektöründeki tüm yenikleri ve son gelişmeleri en doğru şekilde ulaştırıyoruz.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Claas, yarı elektrikli biçerdöveri ve tam elektrikli teleskopik yükleyicisini test ediyor

Claas, yarı elektrikli tahrik sistemiyle donatılmış biçerdöverini geliştirerek sahada test etti. Geliştirilen diğer bir model ise Liebherr ile birlikte çalışıyor. Claas’ın yüzde 100 elektrikli teleskopik yükleyici modeli ve yarı elektrikli biçerdöver modelleriyle yapılan gelişimleri dikkat çekiyor.

Yarı elektrikli biçerdöverden başlayan konsept, normalde 626hp (460kw) motorla çalışan kendinden tahrikli makinelerin yaklaşık olarak daha az güçlü bir motorla çalışmasına olanak tanıyor (536hp (400kW) motor). Diğer bir avantaj ise daha küçük bloğun normal 1.800 rpm yerine 1.600 gibi daha düşük bir hızda çalışabilmesini içeriyor. Bu daha küçük motor ve azaltılmış hız, 40kW’lık bir elektrik motoruyla telafi ediliyor. Yüksek verimli alanlar, yokuş yukarı yolculuk veya dane deposunun boşaltılması gibi zorlu koşullarda, mekanik aktarma organlarına kısa süreli elektrik gücü takviyesi sağlıyor.

Hibrit konseptin yakıt tüketimini yüzde 10’a kadar azalttığı iddia ediliyor

Dizel bloğun sağladığı geleneksel maksimum çıkışın yerini alan elektrik desteği, pik yüklerin köprülenmesini sağlıyor. Claas, bunun biçerdöverin sürekli olarak optimum performans aralığında çalışmasına olanak sağladığını söylüyor. Pik yükleri düzleştiren hibrit konseptin yakıt tüketimini yüzde 10’a kadar azalttığı iddia ediliyor. Dizel motorun tam gücüne ihtiyaç duyulmayan daha kolay koşullarda, bir jeneratör; fazla gücü 3kWh’lik aküde depolanan elektriğe dönüştüyor. Yarı elektrikli sistem, düşük voltaj aralığında (<60v dokunma voltajı) çalışıyor ve bu nedenle, yüksek voltajlı sürücülerle ilişkili karmaşık güvenlik önlemlerini gerektirmiyor. Claas, bunun herhangi bir özel eğitim gerektirmeden bakımın yapılabileceği anlamına geldiğini belirtiyor. Henüz erken konsept ve test aşamasında olan sistemin üretim aşamasına gelip gelmeyeceği bilinmiyor.

Scorpion 732e

Claas, alternatif sürücüler geliştirme konusunda güç ölçeğini aşağıya doğru indirerek makinelere yüzde 100 elektrikle güç sağlama kapsamını sunuyor. Bunun kanıtı, Agritechnica’daki piyasaya sürülmeye daha yakın olan elektrikli Scorpion 732e teleskopik taşıyıcı. Liebherr ile ortaklaşa geliştirilen pille çalışan prototip, iki bağımsız 90kW (121hp) elektrik motoruyla çalışıyor; ilki tekerleklere, ikincisi ise hidroliklere güç veriyor. 3,2 ton ağırlığı yaklaşık 7,0 m yüksekliğe kaldıran Scorpion 732e’nin azami hızı 30 km/saatti kapsıyor. 64kWh pilin, işleyiciyi dört saate kadar hareket halinde tuttuğu söyleniyor. 22 kW’lık yerleşik şarj cihazıyla donatılan Claas, pilin çiftlikteki güneş enerjisi sisteminden, biyogaz tesisinden veya evde üretilen elektriği kullanarak yeniden şarj edilmesini öngörüyor.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Ekim ayında 5.897 adet traktör satışı gerçekleşti

SONRAKİ HABER

AGROEXPO, 2024’te de kıtaları bir araya getirecek

BENZER HABERLER
Devamını Oku

Silajlık mısır hasadı başladı

Kars’ın verimli tarım alanlarında çalışmalarını sürdüren üreticiler, silajlık mısır hasadına başladı. Kars’ta tarımsal üretimine katkı sağlayan çiftçiler, hayvan…
Total
0
Share