Türk çiftçisine traktör ve tarım makineleri başta olmak üzere, mekanizasyon ve hayvancılık sektöründeki tüm yenikleri ve son gelişmeleri en doğru şekilde ulaştırıyoruz.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Gea Dairy Feed F4500 yemleme robotu: Palet yok, hızlı şerit var

Gea, EuroTier’de ray veya kılavuz tel gerektirmeyen DairyFeed F4500 otonom besleyiciyi tanıttı. Ancak asıl sürpriz, diğer üç ayrıntıda ortaya çıkıyor.

Beslenme günde sadece bir kez yapılsa bile yine de pahalı bir iş olabiliyor. Gereken iş gücünün yanı sıra, makinede çalıştırılan saatlerle birlikte hesaba katılması gereken dizel maliyeti de var. İnekler gün boyunca eşit yemiyorlar. Bu nedenle yem tazeliğinde herhangi bir azalma, düşük performansa ve asidoz gibi sağlık sorunlarına neden olabiliyor. Otomatik karıştırma, pille çalışan sürücü ile değerli zamandan ve dizelden tasarruf etmeye yardımcı oluyor. Bu, bir yemleme robotunun ana çekici faktörlerinden biri. İnekler genellikle her hayvan grubuna özel hazırlanmış daha düzenli bir taze yem kaynağından yararlanıyor.

Raylara veda

Peki ya çiftlik genişlerse ve ahırlar artık birbirinden daha uzaksa? Bu düzen, her zaman bahçelerde gezinmek için bir raya dayanan sisteme uygun olmayabilir. Gea bu nedenle yeni bir otonom yemleme robotu geliştirdi. Gea’nın Danimarka’daki yan kuruluşu Mullerup, 2023’ten itibaren raylı besleme sistemlerinin üretimini durduracak. Bu arada, yeni DairyFeed F4500’ün üretimi Almanya’daki Bönen’de başlayacak. Kulağa farklı bir yol gibi geliyor. Yeni F4500’ün tasarımı çakıl yollarda da kullanılabilmesine imkan veriyor. Bu nedenle bir yol ile sınırlı değil. Ancak tek gelişme bu da değil. NIR sensörü, karıştırma doğruluğu kontrol sistemi ve kuru maddeyi belirleme ile otomatik olarak düzeltme teknolojisi gibi çeşitli teknik özellikler de mevcut.

Patentli şasi

DairyFeed F4500’ün temelinde, özel olarak geliştirilmiş dört tekerlekli şasi bulunuyor. Ancak her köşede bir tane olması yerine, daha çok bir tahterevalli düzenine sahip. İki merkezi tekerlek, elektrik motorları tarafından tahrik ediliyor. Böylece kendinden tahrikli araç 2,50 m’lik bir yarıçap içinde neredeyse anında dönebiliyor. Destek için önde ve arkada tek bir pasif tekerlek var. Tamamen mekanik bağlantı, tahrik tekerleklerinin 5 cm yüksekliğindeki basamaklarda bile zeminle sürekli temas halinde kalmasını sağlıyor. Şirket ayrıca patikalarda kar ve buz olmaması koşuluyla %10’a varan eğimlerin sorun olmadığına dikkat çekiyor. Tek uyarı, rotanın en az 3,5 t dingil yükünü destekleyebilmesi. F4500’ün asfalt veya beton bir yola ihtiyacı yok; basit bir taş veya sert yol yeterli. Düzenli veya sürekli 180° dönüşün olduğu tüm alanlar asfaltlanmalı veya betonlanmalı. Gidiş ve dönüşte aynı şeridin kullanılmasını engelleyen paralel sürüş sistemini gözden kaçırdık ancak Gea, böyle bir özelliğin şimdiden planlarında olduğunu belirtiyor. Gea, gerekli yol ve geçiş genişliğinin 2,50m olduğunu da ifade ediyor. Makinenin kendisi yalnızca 1,38 m genişliğinde. Dolayısıyla bu, sağda ve solda yeterli alan bırakıyor. Sadece 2,10 m’lik toplam yükseklik, eski binalara alçak girişi olan herkes için iyi bir haber olacak.

Akıllı şeritte

DairyFeed, sofistike bir lazer sistemi kullanarak sahada yolunu buluyor. Çiftçi, ilk yolculuğunda F4500’e çiftlik etrafındaki rotayı öğretmek için, dönüştürülmüş bir oyun konsolu denetleyicisine güveniyor. Bu yolculuk sırasında, bir lazer çevreyi 60 metreye kadar tarıyor. Bu veriler, kılavuz olarak güveneceği bir 2B harita oluşturmak için besleyici tarafından kullanılıyor. Rotayı tam olarak belirlemek için zemine yerleştirilmiş mıknatıslar ve GPS gerekliliği yok. Güzel haberler. Örneğin, şantiyedeki inşaat çalışmaları nedeniyle veya başka herhangi bir nedenle yoldan sapma gerekirse, çiftçi bunu bir Gea servis mühendisini çağırmak zorunda kalmadan ayarlayabiliyor. Yol boyunca binalar, açıkça hareket ettirilemeyecekleri için rotayı belirlemeye yardımcı oluyor. Bina yoksa, bazı yerlerde tahta duvarlar veya benzeri şeyler kullanışlı olabilir. Navigasyon, sürekli bir Wi-Fi bağlantısı gerektirmiyor. Ancak bu, yem hunileri için yükleme alanında gerekli. Aksi takdirde çiftçi bilgisayar, tablet veya akıllı telefon ile sisteme bağlanamıyor. Ultrasonik sensörler, bahçede 3 km/sa hıza kadar sürerken, yolu kapatan herhangi bir engel olup olmadığını kontrol ediyor. Eğer öyleyse, F4500 50 cm’ye kadar 1km/saat hızla gidiyor ve duruyor. Örneğin, birisi yolda bir araba bıraktıysa, besleyici seçilebiliyor ve bir süre sonra bir uyarı bildirimi gönderiyor.

60 ila 1.500 inek

Tek burgulu, 2,2 m³’lük karıştırma kabı paslanmaz çelikle kaplandı. Karıştırıcı yemlik teknesinin kapasitesi günde 15 ton yem dağıtmak için yeterli. Bu, 300 baş sürü biriminin taleplerini karşılamak için yeterli olmalı. Daha büyük sürüler için beş adede kadar F4500 birlikte çalışabilir ve Gea’nın DairyNet ile FarmView sistemi kullanılarak kontrol edilebilir. Bu, 1.500 baş büyükbaş hayvan birimine yem sağlamak için yeterli kapasitedir. Dikey burgu, Gea’nın burgu hızının iyi bir şekilde düzenlenmesine izin verdiğini söylediği hidrolik olarak çalıştırılıyor. Ana karıştırma işlemi, besleme bunkerlerinin hemen arkasındaki 10kW şarj istasyonuna takılıyken gerçekleşiyor. Bu sistem, hızlı şarj olan lityum pilin, F4500 tekneye taze malzemeler alırken ve rasyonları karıştırırken doldurulmasını sağlıyor. Makine günde 18 saate kadar çalışabiliyor ve altı saatte şarj oluyor. Test çiftliğinde, besleme sistemi günün büyük bölümünde %70-80 oranında şarj edildi.

Modüler hazne

Karıştırıcı besleyici, 16m³ (18m³ opsiyonel) yem haznelerinden dolduruluyor. 3,05 m genişliğindeki bu bunkerler, arkada 4,04 m yükseklikte duracak şekilde eğimli. Fabrikadan önceden monte edilmiş olarak geliyorlar. Böylece dört depolu sistem, bir hafta içinde kurulabiliyor. Hazneler arasında boşluk bırakmanıza gerek yok. Haznelerin yan duvarları kontrplaktan, zemin paslanmaz çelikten imal edildi. Hızı ayarlamak için frekans kontrollü olan 1,5kW sıyırıcı zemin tahriği, beslemeden kaynaklanan korozyona karşı korumak için harici zincir tahriklere sahip. Haznenin ucundaki iki silindir, beslemeyi F4500’ün teknesine ölçmeye yardımcı oluyor. Balyalanmış silaj gibi daha uzun yemleri parçalamaya yardımcı olmak için isteğe bağlı bıçaklar takılabiliyor. Gea, şu anda silaj blokları için bunkerler geliştirdiğini söylüyor.

İlginç aksesuarlar

Çiftliğin iki danışmanı, karıştırma sisteminin doğruluğunu göstermek için, karıştırıcı kutusu testleri yapmak ve rasyon hakkında görüşmek üzere ziyaretimize katıldı. Danışmanlar, F4500’den gelen beslemenin çok iyi karıştırma doğruluğunu ve homojen dağılımını doğruladı. Sonraki teknik tartışmada, Gea ekibinden sorumlu kişiler boru hattındaki birkaç sırrı ortaya çıkardı. Örneğin Visio-Mix; zaman, enerji ve homojenliği hesaba katarak yem karıştırma doğruluğunu kontrol eden kamera tabanlı bir kontrol sistemi ve gelecek yıl geliyor. Kuru madde içeriğini belirleyen bir sistemle birlikte üretim başlayacak. Bir bileşenin nemine bağlı olarak, sistem besleme miktarını düzeltiyor ve ardından dengelemek için karışıma daha fazla ot ekliyor. Yakında, protein içeriğini belirlemek için miksere entegre edilmiş yeni bir NIR sensörü de olacak. Ancak bu, karışımda herhangi bir değişiklik yapmayacak. Her partideki hayvan sayısındaki değişikliklerin manuel olarak yapılması gerekiyor. Bunun da akıllı telefonunuzdan gerçekleştirilmesi mümkün olacak. F4500’e bağlı bir kapı kontrol sistemi, üretim başladığında hazır olacak.

Ne kadar?

Süt yemi sisteminin maliyeti, birçok faktöre bağlı olarak değişiyor. Dört yem haznesi ve 300 hayvan için bir besleme robotu içeren standart bir versiyonun fiyatı yaklaşık 230.000 €’dan başlıyor.

Özet

Gea’nın yeni ve daha çok yönlü robotu, beslenen rasyonun kalitesini izlemek için bir dizi ilgi çekici özelliğe sahip. Kompakt tasarım, genişleyen süt çiftliklerine uygun. Gea’nın yakın gelecekte NIR sensörü, kuru madde düzeltme sistemi ve VisioMix ile daha iyi haberleri var. Gea süt sağım robotlarının sahipleri, günlük operasyonun aynı DairyNet ve FarmView uygulamalarıyla yapılmasını beğenecek.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Wagger Attachments ile yumuşak balyalar hassas ve güvenli bir şekilde taşınıyor

SONRAKİ HABER

John Deere, Mannheim fabrikasında 2 milyonuncu traktörünü üretti

BENZER HABERLER
Total
0
Share