Valtra, A ve N serisi arasındaki pazar boşluğunu kapatmak için G serisini tanıttı. G135’in neden saklanmak zorunda olmadığını traktör testinden sonra anlayacaksınız.
Valtra’nın yeni G-Serisi, Massey Ferguson’un 5S’si ile aynı platformu paylaşıyor. Bu nedenle Valtra’nın 105 ila 145 hp gücündeki yeni G serisi, küçük A serisi (75 ila 135 hp) ve daha büyük N serisi (135 ila 201 hp) arasındaki Pazar eksiğini kapatacak bir konuma yerleştirildi.
Dört silindirli güçlü motor
Test adayımız, “HiTech” ve “Active” modellerinin aksine, çok işlevli kontrol ve terminal dahil olmak üzere eksiksiz bir kontrol ünitesine sahip en üst model G135 Versu idi. Son zamanlarda çoğu test adaylarında çarpıcı turuncu kaplamaları gördükten sonra, Valtra’nın programındaki en son trend olan bronz ve zeytin yeşili metalik tonlardan oluştuğunu ve G135’in mükemmel boya kalitesinden bahsetmek istiyoruz.
Agco-Power 4,4 litre hacmine sahip dört silindirli 44MBTN-D5 motordan gücünü alıyor. G135’in eğimli kaputunun altına yerleştirilmiş bu motor, egzoz manifoldu olmadan DOC, DPF ve SCR katalitik konvertör gibi yardımcılarla Stage 5 emisyon seviyesine ulaşabiliyor.
Ekstra güç, B6’da devreye giriyor
Testimizde 100 kW/ 135 hp’li en yüksek gücü veren modeli denedik ve dyno testinde tam olarak 94,6 kW’ye ulaştığını gördük. Ayrıca, yalnızca PTO için değil, aynı zamanda B6 dişlisinden iş çekmek için de bir destek etkin kılınmış. Broşüre göre sonradan eklenen 10 hp’den DLG, PTO’da sadece 6 hp kazanılıyor. Torktaki %32’lik artış (motor devrinde en az %41’lik bir düşüşle) ve %20’lik sabit bir güç aralığı da rekor işaretler değil. Yine de G serisinin pratikte çok iyi bir yerde olduğunu söyleyebiliriz.
Tüketimi nasıl?
Katalogda belirlenen hızda 259 g/kWh (+ 25,2 g/kWh AdBlue) ve maksimum çıkışta 244 g/kWh (+ 24,1 g/kWh) ile G iyi yerde bulunuyor. Aynısı daha pratik Powermix ölçümleri için de geçerli. 281 g/kWh (+ 26 g/kWh AdBlue) ile G135, bugüne kadar test edilen tüm traktörlerin ortalamasından biraz daha iyi bir değer elde etti. Nakliye söz konusu olduğunda, G, 40 km/s’de yaklaşık 1.900 rpm’ye kadar bir hız sunuyor.
Faydalı bilgiler
* G serisi üç farklı seviyede donanıma sahip: HiTech, Active ve Versu.
* G, 105 ila 145 hp güç ile A ve N serileri arasında yer alıyor.
* Altı vitesli powershift harika çalışıyor, ancak en fazla üç PTO hızı var.
Buna göre, 401 g/kWh’lik dizel tüketimi ortalamadan biraz daha iyi bir yakıt tasarrufu sağlıyor. Şanzımanın sadece 1.640 rpm’de 40 km/s’ye ulaşıyor ve Eco versiyonunu seçerseniz, bu değer muhtemelen daha da iyi bir yerde olacaktır.
Altı kademeli powershift şanzıman ile güç her zaman ayağınızın altında
Makinedeki en önemli anahtar şanzıman: N serisinden farklı olarak, G Serisi, Gima’dan bir tahrik ünitesini kullanıyor. Agco, Fransa’daki tesisi Claas ile birlikte işletiyor. Claas Hexashift, MF’den Dyna-6 ve G serisindeki Versu bu süreçte yakından ilişkili. Dört vites, altı powershift kademesi ve powershiftable shuttle shift ile 24/24 kademede kontrol sağlanıyor. Buna ek olarak, hızlar eşit olarak derecelendiriliyor ve ana çalışma aralığında 4 ila 12 km/s arasında en az dokuz vites oranı bulunuyor. Ayrıca 110 m/s’den başlayan isteğe bağlı bir paletli ünite veya yer hızında bir PTO sipariş etme seçeneği olması da yerinde bir tercih olmuş. Ne yazık ki, yalnızca isteğe bağlı maksimum üç hız (540/540E/1000) seçeneği sunuluyor. Eco PTO ile ekstra gücün aktif olmadığını yeni öğrendik. Otomatik vites değiştirme ve hız sabitleyici işlevi sayesinde, Versu’yu sürekli değişken bir şanzımanla karşılaştırma eğiliminde olunuyor. Ancak direksiyonun altında soldaki vites kolunun hala yerine oturması buna uymuyor. Bu, sürüş kolunun sağ tarafında yön değiştirmek için düğmeyi kullanmayı gereksiz yere zorlaştırıyor. Şanzımandan bahsettiğimizde elbette çekiş gücü konusundan da bahsedilmeli.
Sol: Sisu’nun 4.4 litre dört silindirli motoru iyi performans gösteriyor.
Sağ: Tel klipsler aslında bilye tutucular olarak tasarlandı.
G serisi, B6 vitesinden (10,7 km/s) itibaren aktif olan söz konusu takviyeden yararlanıyor. Buna göre DLG, 90,6 kW’lık bir çekiş gücü ölçtü. 266 g/kWh ile tüketim değeri çok başarılı.
Hidrolik kaldırma düzeni
Hidrolik açısından G serisi, dişli kutusuyla paylaşılan yağ beslemesinden 41 litreye kadar artan yağ hacmi sunuyor. Ayrıca 110 litre/dk’lık bir eksenel pistonlu pompa da standart sunuluyor; DLG, bununla iyi bir 103 litre/dk (28.5 kW) akış hızı ölçtü. Sekiz adede kadar valfli (dört önde, dört arkada) Dört önde dört arkada bulunan toplam 8 valf ve hidrolik üst bağlantı için ek bir siyah-beyaz valf de iyi düşünülmüş bir detay. Ancak bu bağlantı (maksimum 20 litre/dk debi ile) yalnızca harici olarak çalıştırılabiliyor. Bağlantının çalıştırılması söz konusu olduğunda, Valtra hala çok işlevli joystick üzerindeki bir tetik anahtarına güveniyor. İşlemleri otomatikleştirmek istiyorsanız, soldaki mandallı mekik kaydırıcıda olduğu gibi benzer bir sorun ortaya çıkıyor.
Bunların dışında, hem basit yan dengeleyici parçalarını hem de Finli tedarikçi LH’nin yakalama kancaları beğendik. DLG test merkezi tarafından ölçülen 4.700 daN kaldırma kuvveti ile G, hiçbir cihazı geride bırakmıyor.
Aydınlık ve gölge kabin
Kabin güzel, ferah bir iç hacme sahip ancak maalesef kire karşı yeterince korunmuyor. Ön yükleyici çalışmaları için çok faydalı olabilecek düzgün bir cam tavan bulunuyor. G’yi düzenli olarak mezra sürüyorsanız, açılabilen bir ön cam isteyebilirsiniz. Ne yazık ki Valtra bunu bir seçenek olarak sunmuyor.
Sol: Altı destek direğine rağmen, görünürlük tamam. Ses 76 dB(A)’nın hemen altında
Sağ: Küçük direksiyon simidi ve hız azaltma dahil entegre park kilidine sahip iyi bilinen geri vites kolu Valtra’nın tipik özellikleri arasında
Alt: Kumandalı kolçak ve kontrol ünitesi, birçok seçenek sunuyor, ancak aynı zamanda optimizasyon potansiyeline de sahip.
Sonuçta, tam gazda 75,6 dB(A), bu performans sınıfında bile en iyi ortalama. Öte yandan G, çalışan kol dayama yeri ve monitörü ile öne çıkıyor: güçlü renkler ve büyük semboller harika bir görünüm sağlıyor. Bunun tam tersine, gösterge panelindeki küçük ekran ise tam tersi özelliklere sahip. Kontrol göstergesinin bu kadar yansıtıcı olması görüşü engelliyor. (Valtra’ya göre, aslında kalıcı koruyucu filmi çıkararak kendinize yardımcı olabilirsiniz).
Anahtar Kelime GPS:
Agco, çeşitli markaların ortak yazılım yapısını farklılaştırmaya çalışsa da, sistemler arasındaki tam uyumluluğu beğendik. Valtra, ön ve arka ekipmanlar için farklı kapsama alanları bile oluşturabilir. Joystick kullanımına ilişkin hararetli bir tartışma gerçekleşti: Bazıları, iki hidrolik valf için orantılı çalışma da dahil olmak üzere, ‘kemik’ yapılıyı başarılı buluyor. Diğerleri ise bunun daha ergonomik bir tasarım olduğunu unutuyor. Tıpkı kol dayama yerindeki kimisi dışbükey kimisi içbükey olan 20 düğmeyi ayırt etmekte zorlandığımız gibi.
Şasi
Test konfigürasyonundaki G135 neredeyse tam olarak 6 ton ağırlığındaydı. 9,5 tonluk izin verilen toplam ağırlık ile taşıma kapasitesi 3,5 tondur. Ayrıca frenlerin (5.6 m/s2 yavaşlama) işlevinin yanı sıra yaylı ön aksın ve küçük tekerin yön dengesinin çok iyi olduğunu gördük. 480/65 R 28 lastikler ve 1,81 m iz genişliği ile sadece 10,10 m’lik bir dönüş çapı ölçtük. Bu sonuç çok iyi. Son olarak, bakım ve fiyatları ele alalım. Agco motorunun yağ değiştirme aralığı 600 saattir. 200 litre yakıt tankı iyi, maalesef 21 litre AdBlue iki dolum için yeterli gelmiyor. En basit temel donanıma sahip G135 HiTech, rakiplerine benzer bir fiyattan satışa sunuluyor.
Sonuç
G135 ile çalışmak eğlenceliydi. Çevik çok yönlü, rahat ve iyi bir performansa sahipti. Ayrıca kaldırma kuvvetleri ve hidrolik güç performans sınıfına uygun bir yerde konumlanmış. Yalnızca ayrıntılar söz konusu olduğunda sınırlamaları kabul etmeniz gerekiyor. Bazı özellikleri daha iyi olabilirdi. Kabin daha sessiz ve yönlendirme panelinin bulunduğu kolçak daha ergonomik olabilirdi. Terminaldeki menülerin ayrıntılarında da iyileştirmeler yapılabilirdi.
Bağlantı ve hidrolik performansı iyi, harici kontroller oldukça yüksek.
KULLANICI İZLENİMLERİ
Şaşırtıcı derecede çok yönlü
Thomas Koppenhagen aslında Valtra G125 Versu’yu geçen baharda öncelikle bir Rauch Axis 30.2 H ile gübreleme ve Schmotzer’den sekiz sıralı bir çapa ile bakım için satın almış. Genç girişimci, “Ancak G o kadar iyi çalışıyor ki, şimdi onu 3 m genişliğindeki Kuhn Optimer kompakt diskaroya ek olarak Venta üste monte matkaplı ağır bir Kuhn sürmek için kullanıyoruz” dedi.
Ayrıca, G125 Versu’nun çekeceği sekiz sıralı bir mısır ekici de satın almayı da düşünüyor. Koppenhagen, “Traktörden çok memnunuz, yazılımın yalnızca bir kez güncellenmesi gerekti, çünkü motor başlangıçta kendisini 43/44 km/s’de sürmek yerine tam olarak 40 km/s ile sınırladı” diye açıklıyor. Ayrıca AdBlue deposu çok küçük, her dizel doldurduğunuzda doldurulması gerekiyor.
Thomas Kopenhag: Sürekli değişken şanzımanı kaçırmayız!
Traktör hassas ön yükleyiciye sahip
Hannover’in kuzeyindeki Neustadt’tan Karl Hermann Alt, elli atı bulunan sığır çiftliğinde kullanmak için ilkbaharda bir G135 Versu almış. Versu, eski N 103’ün yerini almış ve esas olarak bir ön yükleyici ile birlikte kullanılıyor. Operasyon müdürü, “2 x 200 kg tekerlek ağırlıkları ile manevra kabiliyetine sahip G135’i gerçekten seviyoruz” diyor. Ancak, kaput için uygun bir çarpışma koruması henüz fabrikada mevcut değildi. Alt, vites kutusundaki küçük bir sorunu başlangıçta hızla ortadan kaldıran satış ortağını överek, “Burada bayimiz, orijinali mevcut olana kadar geçici bir çözüm kurdu” diyor. Bunların dışında çiftçi yeni traktöründen tamamen memnun kaldığını belirtiyor.
Karl Hermann ve Carl Alt: Kazıcıyı bile çekiyor!
VALTRA G135
Yakıt tasarruflu Çayır biçme
Çekme işi: Ortalama 275 g/kWh
Alet: Yük:
Pulluk % 100
Kültivatör % 100
Pulluk % 60
Kültivatör % 60
PTO çalışması: Ortalama 278 g/kWh
Alet: Yük:
Döner tırmık % 100
Biçme mak. % 100
Döner tırmık % 70
Biçme mak. % 70
Döner tırmık % 40
Biçme mak. % 40
Karma işler ortalama 300 g/kWh
Serpici
Pres
Powermix:
AdBlue: 8,6 %
YOLDA YAKIT TÜKETİMİ
Düzlükte:
40 km/s
50 km/s
60 km/s
Rampada: Maksimum çıkış
AdBlue % 11
Ortalama 281 g/kWh (+ 26 g/kWh AdBlue) ile Valtra G135, bugüne kadar test edilen tüm traktörlerin ortalamasından daha iyi bir yerde bulunuyor. Taşıma sırasında, G’nin şanzımanı, 40 km/s’de 1.900 rpm’ye kadar düşük bir devride yüksek güç sunuyor. Buna göre 401 g/kWh’lik tüketim de ortalamadan biraz daha iyi.
Valtra G135
Dört vites ve altı powershift kademesi, 24/24 vites oranları ve powershift geri vites sayesinde 4 ila 12 km/s arasında dokuz kademe sunuyor.