Profi’nin bir Landini traktörünün direksiyonuna geçmesinden bu yana biraz zaman geçti. Kırmızı McCormick XTX’in o zamanki mavi versiyonuna bakalı da on yıldan fazla oluyor. Şimdi ise İtalyan yapımı kademesiz 7-210 V-Shift modelinin neler sunabileceğine bakıyoruz.
Son 5 yılın haziran ayı verilerine göre traktör tescil oranlarında büyük artış
İtalyan sermayeli Landini grubunun son 18 ayda birkaç yeni bayi atadığı Argo Tractors biraz canlandı. Birleşik Krallık’ta aktif satıcıların çoğu McCormick markasıyla ilgilenirken, İrlanda’da Landini daha baskın. İrlanda’da Landini için yaklaşık 12 aktif bayi bulunurken, McCormick’i temsil eden yalnızca 3 bayi var. Bu rakamları 8 Landini ve 45 McCormick bayisi bulunan Birleşik Krallık ile karşılaştırdığınızda Argo Tractors’ın neden Landini’yi İrlandalı çiftçilere, McCormick’ise Birleşik Krallık’ta tanıtmaya karar verdiğini anlayabilirsiniz. İngiltere’de az sayıda bulunan Landini bayileri yerel destekten yararlanıyor. Yorkshire merkezli Argo yan kuruluşundaki ekip, rengi ne olursa olsun mevcut altı silindirli serinin çiftçilerin bahçelerinde ve müteahhit filolarında bir yeri hak ettiğine inanıyor.
Fırsatın kapıya gelmesi
Landini 7-210 V-Shift modeli, ZF’den temin edilen robotize yarı otomatik powershift yerine, ZF kademesiz şanzımana sahip. 5.0 m genişliğinde bir Maschio disk setine takılınca 194hp traktörün neler yapabileceğini görebildik. Landini, başka bir mavi marka traktöre benzer şekilde artırılmış güç çıkışını kullanıyor. Buna örnek olarak 210 hp modeli gösterilebilir. Traktör aynı zamanda gücünü motor emisyonlarına bakan SCR, DOC ve Stage V FPT altı silindirli bloktan da alıyor. Bu model, 9/2021 testimizde kullandığımız McCormick X7.624 VT Drive ile aynı dingil mesafesine sahip. Geçmişte, Landini stresli bir bloğa ve McCormick bir alt çerçeveye güvenirken, şimdi ikisi de ikincisini kullanıyor. Argo Traktör, bir yılda toplamda 5 fabrikada 22 binden fazla traktör üretiyor. Dikkate değer bir diğer istatistik, mühendisliğin boyutu son 5 yılda 2 katına çıktı ve 130 personel yeni ürünlerin geliştirilmesi ile mevcut teklifin ince ayarlanmasında yer aldı. Örneğin, testimizin ardından bazı yazılımlar yenilendi.
Başka?
Siyah jantlar için aynı şeyi söyleyemesem de önümüze çıkan ünite, ‘Mavi ikon’ metalik boya ile tamamlandı. Ekstra 2.100 £ (Avrupa birim fiyatı) ödemek istemiyorsanız, standart açık mavi ve gümüş jantları tercih edebiliyorsunuz. Kabin, direksiyon simidinin eğimini değiştirmek için kullanılan küçük düğme ve büyük çizgi dışında mantıklı. Kabin tasarımının diğer markalara kıyasla o kadar eski olmadığını düşünürsek, yenilenmeye ihtiyacı var gibi görünüyor. Bize gayri resmi olarak bu konu üzerinde çalışıldığı söylendi. Ancak bunun ne kadar süreceğini bilmiyoruz. Olumlu tarafı, görüş mesafesi ve diz mesafesi iyi. Diskleri çekerken çalışan motor sesi belirgin bir şekilde duyulabiliyor ancak şanzıman sesi müdahaleci olmuyor. Traktör, 7-210 çekiş performansı ve iyi motor/şanzıman kontrolleri ile etkileyiciydi. Ayrıca dokunmatik ekran, hız sabitleyiciyi ayarlamayı kolaylaştırdı.
Her şey yolunda mı?
Oldukça yüksek özellikli bir traktör için, pto hızını seçmek üzere dört – 540 çift sarı tepeli kol görmek olağan dışı. Pto’dan bahsetmişken arka koçanın etrafındaki koruma, oldukça büyük bir metal işçiliğiyle yapılmış. Daha önce McCormick versiyonuyla ilgili söylediğimiz gibi, düzenli olarak gres tabancasıyla kıstırmak Carraro ön aksının konforunu sağlıyor. LED ışıklar iyi konumlandırılmış ancak şu anda aydınlatma güçleri hakkında yorum yapamıyoruz. Yalnızca gündüz de yanabilen farlar için hoş bir dokunuş olmuş diyebilirim.
Bir tane alır mıyım?
Standart garanti iki yıl / 2.000 saat. Carraro ön aks, FPT motor ve ZF şanzıman gibi önemli bileşenlerin tamamı güven veriyor. Yeni kabin çıktığında nasıl olduğunu gerçekten görmek istiyorum çünkü şu anda en çok eleştiri bu kısım için yapılıyor.