20. kez kapılarını ziyaretçilerine açan Konya tarım Fuarı’nda SDF Group’da yerini aldı. Gelişen ve yenilenen sektöre katkı sağladıklarını belirten SDF Group Ticari Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Uzunköprü; “Euro 5 motorumuzu yani FARMotion’ı Türk çiftçisiyle buluşturduk. Son 3 aydır yaptığımız seri üretimle beraber Bandırma’daki fabrikamızda yaklaşık 300’e yakın motor ürettik. Bu motorları dünyaya satmaya başlayacağız. Hedefimiz %95 yerli bir firma olmak. Bu hedef doğrultusunda yatırımlarımıza devam ediyoruz” dedi.
Konya Tarım Fuarı’nı değerlendirir misiniz?
Konya ovası çok bereketli ve büyük bir ova. Bu anlamda Konya Tarım Fuar’ı da çok bereketli geçiyor. Bu fuar bizim yılı nasıl geçireceğimiz açısından çok önemli. Çünkü her yıl Konya Fuar’ına müşterilerimiz ne kadar yoğun bir ilgi gösteriyorsa, yıl bizim için o kadar güzel geçiyor demektir. Bu yıl da aynı ilgiyi görüyoruz. Firmamız ve sektör için çok güzel bir yıl geçecek. Konya fuarını ciddi anlamda önemsiyoruz.
Euro 5 FARMotion motor hakkında bilgi verir misiniz?
Biz sürprizlerle sektöre damga vuruyoruz. 2013 yılından bu yana sürekli sektöre yeni bir değer katarak yeni modellerle ve 400 frenden daha yüksek şanzımanlar, vites seçeneklerini sunmaya özen gösteriyoruz. Dünyadaki değişiklikleri eş zamanlı olarak Türkiye’deki çiftçiye getirmeyi hedefliyoruz. Bu yenilikçi yaklaşımımız müşterilerimizin de dikkatini çekiyor. Müşterilerimiz bizi yerli ve yenilikçi bir marka olarak tanımlıyor. Bu durum gerçekten bizi çok onurlandırıyor. Müşterilerimizin bizi böyle görmesi ve artık Bandırma’daki fabrikamızı biliyor olması çok önemli. Biz bu yenilikçi düşünceyle beraber Euro 5 motorumuzu yani FARMotion’ı Türk çiftçisiyle buluşturduk. Aslında sadece buluşturmakla kalmadık aynı zamanda üretimine de başladık. Geçen sene Şubat ayında verdiğimiz söz ile beraber, 7 ayda fabrikamızı bitirdik. Son 3 aydır yaptığımız seri üretimle beraber Bandırma’daki fabrikamızda yaklaşık 300’e yakın motor ürettik. Bu motorları dünyaya satmaya başlayacağız.
Firma olarak gelecek planlarınız neler?
Bütün dayanağımız FARMotion. Çünkü tüm traktörlerimizde bu motoru kullanacağız. Aynı zamanda Bandırma’da şanzımanımızı da üretiyoruz. Hedefimiz ise %95 yerli bir firma olmak. Bu hedef doğrultusunda bütün yatırımlarımıza devam ediyoruz. Bunların yanında gelecek ile ilgili en büyük hedeflerimizden biri de lider olmak. Bu sektörün lidere ve değişime ihtiyacı var. Bizde firma olarak elimizden geldiği kadar bu liderlik yolunda her türlü çalışmayı yapıyoruz. Bu doğrultuda da 2024 Ocak ayında açıklanan TÜİK verilerine göre, SAME ve Deuz-Fahr marka traktörlerimizle lider olduk. Bu özellikle Euro 5 artık sektörün göreceği ana resim olacak. Ve tahmin ediyorum ki herkes SAME ve Deuz-Fahr bu liderliğin nasıl yakıştığını konuşacak.
2023 yılını nasıl kapattınız? 2024 hedefleriniz neler?
Sektör adına 2023 yılı çok başarılı geçti. Çünkü tarihi rekor kırılarak, 2023 rekor yıl olarak kayıtlara geçti. 77800 adet gibi gerçekten çok büyük bir traktör satışı gerçekleşti. Bu rakamla Avrupa birincisi olduk. Dünyada da ilk dört içerisinde olduğumuzu söyleyebiliriz. En büyük zorluğumuz ise çiftçinin gelir düzeyinin düşüyor olmasıydı. 2023 yılında çiftçi maliyetlere yenik düştü diyebiliriz. Çünkü çiftçinin maliyet artışı en az %60’lar oranındayken maalesef tarım ürünlerinin fiyatlarının artışı %5’leri geçemedi. Bu anlamda da tarımda büyüme gerçekleşmedi. Zor ama başarılı bir yıl oldu. Çünkü adetsel de bir başarı var. Bununla beraber 2024 yılına geldiğimizde ciddi anlamda Euro 5’e hazır bir marka olduk. Bunu da ocak ayında gösterdik. Çünkü resmi olarak ocak 2023’de Türkiye Euro 5 emisyon geçti ve bunun ara üretimlerle beraber geçiş takvimi ocak ayıydı. Şimdi ise yeni bir esnek üretim açıklaması geldi. Haziran ayına kadar eski motorlarla üretim devam edecek. Biz yaklaşık 1,5 yıldır Türkiye’de ürettiğimiz Euro 5 motorları başta Almanya, Fransa, İtalya olmak üzere teknolojinin devlerine sattık. Ocak ayında bunu çiftçimizle buluşturduğumuzda olumlu bir reaksiyon geldi. Yaklaşık 846 adet gibi tarihi bir rakamla beraber iki markamız liderliği ele geçirdi. Gönül ister ki tabi önümüzdeki aylarda da bu şekilde devam etsin. Ama şunu unutmamak lazım. Eski teknoloji ile üretilen traktörler mutlaka bunu olumsuz etkileyecektir. Fakat biz şuna inanıyoruz; temmuz ayından sonra liderlik yine bu markanın olacak.
Sizce başarınızın sırrı nedir?
Başarının sırrı ciddi bir AR-GE’ye sahip olmamız. Biz ciddi bir mühendis alt yapısına sahibiz. İtalya ve Almanya gibi Türkiye’de birçok özelliği ve değişikliği çok kolay traktörlerimize uydurabiliyoruz. Ama esas referans noktamız çok önemli. Biz bu başarımızda Türk çiftçisinden ilham alıyoruz. Her zaman onlarla yan yana olmaya ve onları dinlemeye özen gösteriyoruz. Türkiye’yi dolaşmaya ve Türkiye’nin her yerine gitmeye çalışıyoruz. Geçen hafta sadece benim yaptığım 4000 km bir yol var. Bu yolda çiftçilerimizin ihtiyaçlarını ve neler yaşadığını gördük. Tabi biz bu yolcuklardan payımızı alıyoruz. Ofise getiriyoruz. Mühendislerimizle birlikte hamuru yoğurup çok güzel bir hale getiriyoruz. Sonucu ise traktörlerimize çok güzel bir şekilde yansıtıyoruz. Traktörlerimizdeki her yenilik çiftçilerimizin istediği ve yönlendirmesiyle sağlanıyor. Mesela, çiftçimiz yakıtta tasarruf istiyor. Euro 5 motoru ile yakıtta tasarruf sağlıyoruz. Yine; onlar güç istiyor biz hem şanzıman hem bu motorla onlara tarlada güç sağlıyoruz. Çiftçilerimiz traktörlerimizden oldukça memnun.
Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?
Mutlaka kullanıcıya kulak versinler. SAME ve Deuz-Fahr traktörlerini kullanan kişiye sorsunlar. Çünkü onlar doğru referansı doğru bilgiyi aktaracaklardır. Bu yıl bir basamak daha yukarıya çıkıyoruz. SAME ve Deuz-Fahr kullanıcıları birebir komşunuza eşinize dostunuza bu traktörün özelliklerini anlatın. Bu traktördeki gücü yakıt performansını mutlaka onlara referans olarak sunun ki herkes bu konfora ulaşsın.