Kubota, Avrupa traktör pazarındaki 180 hp’ye kadar olan traktörlerin payını bu yıl yüzde 1,0 artırarak yüzde 10,5’e çıkarmayı hedefliyor.
Agritechnica’da düzenlenen uluslararası basın toplantısında konuşan Kubota Holdings Avrupa başkanı Yasukazau Kamada, şirketin Avrupa traktör işlerinin 2022’ye göre yüzde 38 arttığını belirtti. Kamada, Kubota’nın Avrupa traktör pazarındaki payının daha da yüksek olabileceğini ekleyerek “Son birkaç yılda tedarik zincirimizdeki bir dizi zorlukla birlikte teslimatlardan ciddi şekilde etkilendik. Bu bize pazar payının düşmesine mal oldu” dedi. Bu tedarik sorunlarına rağmen Kubota, küresel tarım endüstrisindeki üçüncü büyük oyuncu olduğunu iddia ederek, Alman fuarında buna uygun bir duruş sergiliyor. Yalnızca Kubota traktörleri ve makineleriyle değil, aynı zamanda Kverneland, Great Plains, Roc ve Vicon ile de dolu olan bu fuar, ilk kez tüm Kubota Grup şirketlerinin Almanya’daki fuarda bir araya geldiği bir etkinlik oldu. Avrupalı üst düzey isim daha sonra firmanın küresel faaliyetlerine ilişkin kısa bir genel bakış sundu. Kubota Grubu geçen yıl ilk kez 20 milyar euro ciro elde etmeye yaklaştı. Bu yıl bunu aşacak ve tahmine göre yüzde 14,4’ünün Avrupa’da gerçekleşeceği 21,85 milyar euroluk rekor bir rakam elde edecekler. Kamada, “Şimdiki plan, satışları 2025 yılına kadar 22,2 milyar euroya çıkarmak. Satışların daha da yüksek olacağını düşünüyoruz” diye ekledi. Markanın Avrupa’daki 50. yıl dönümü olan 2024 yılı için görünüm pek de iyi olmamakla birlikte tahmin, traktör talebinin yüzde -5,0’e sabit bir düşüş göstermesi yönündedir. Avrupa, Kubota için önemli bir pazar ve küresel 55.000 personelinin 5.000’i bölgede çalışıyor. İnşaat, traktörler, motorlar, aletler ve yedek parçalar olmak üzere beş Avrupa iş birimiyle inşaat makineleri cironun üçte birini oluşturuyor. Traktörler ve aletlerin her biri yüzde 22 oranında iyi durumda olup, geri kalanı motorlar ve yedek parçalardan oluşuyor.
Agri Robo, Avrupa’da satışa hazırlanıyor
Kubota bu yıl Ar-Ge’ye yaklaşık 470 milyon euro bütçe ayırdı. Bu yatırımın, geliştirilmekte olan bir dizi yeni hibrit ve elektrikli motor da dahil olmak üzere bazı sonuçları stantta yer aldı. Şirket, ürünlerinin elektrifikasyonu ve artan otonomi seviyeleri üzerinde çalıştığını, orta ve uzun vadede ise Avrupa’da insansız Kubota makineleri sunmayı planladığını doğruladı. Firma ilk otonom traktörü olan 60hp SL60A’yı 2017 gibi uzun bir süre önce Japonya’da piyasaya sürmüştü. 2020 yılında 100hp MR1000A Agri Robo KVT’nin de katıldığı bu traktör, Avrupa’da ilk kez Agritechnica’da sergilendi. M5112 platformunda geliştirilen ortak bileşenler arasında 3,8 litrelik Kubota dört silindirli motor, hidrolik, akslar ve kabin yer alıyor. Açık farklar arasında harici sonarlar, tarayıcılar ve optik tanıma sistemleri yer alırken, daha az belirgin olanlar ise traktörün otonom çalışma için özelleştirilmiş yeni şanzımanını kapsıyor. Agri Robo, şoförlü veya şoförsüz çalışabildiği gibi, mobil cihaz ile iki traktörün aynı anda uzaktan çalıştırılması da mümkündür. Ağırlığı 3,5-4,1 ton arasında olan ve arka kısmı 3,3 ton kaldırabilen yeni Agri Robo KVT’nin Avrupa’da ne zaman satışa sunulabileceğine dair hiçbir detay henüz belli değil. Kubota’nın, kendi ülkesinde 1000 otonom makine sattığı tahmin ediyor. Bunlardan 100’ü traktör olup, geri kalan 900’ü ise özerk pirinç yetiştiricileri ve hasatçıları arasında paylaştırıldı.