Türk çiftçisine traktör ve tarım makineleri başta olmak üzere, mekanizasyon ve hayvancılık sektöründeki tüm yenikleri ve son gelişmeleri en doğru şekilde ulaştırıyoruz.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Özka Lastik, Turquality desteğiyle yurtdışı hedeflerine ivme kazandırıyor

Tarım ve iş makineleri sektöründe lastik üretimiyle fark yaratan ÖZKA Lastik, Turquality desteği ile uluslararası alanda Türkiye’yi temsil etmeye hazırlanıyor. Bu programın vizyonları doğrultusunda olduğunu belirten ÖZKA Lastik Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Kanık, “Program bizim dünyada büyüme hedefimizi yansıtması açısından motive edici. Turquality ile önümüzdeki süreçte yurtdışındaki markalaşma faaliyetlerimizi hızlandırarak çok daha büyük başarıları paylaşacağımıza inanıyorum” dedi.

Şerafettin KANIK-ÖZKA Lastik Yönetim Kurulu Başkanı

Kanık Şirketler Grubu’nda yolculuğuna 1994 yılında başlayan ÖZKA Lastik, traktör arka, traktör ön, biçerdöver, sulama, bahçe-tarla, römork, iş makinesi, forklift, kamyonet-minibüs ve askeri lastik kategorilerinde yaklaşık 700 çeşit üründen oluşan hem konvansiyonel hem radyal lastik gruplarında geniş bir ürün yelpazesi sunuyor. Üretimini ulusal ve uluslararası standartlara uygun olarak gerçekleştiren ÖZKA, dış lastik grubunun yanı sıra lastik sektörüne soğuk kaplama ve ara mamul ürünleriyle de hizmet veriyor.  Güçlü üretim altyapısı ve geniş ürün gamı ile tarım ve iş makineleri sektörüne öncülük eden ÖZKA Lastik, global marka vizyonu ve arkasına aldığı Turquality desteği ile uluslararası konumda Türkiye’yi gururla temsil etmeye hazırlanıyor.

Yılda 1.5 milyon adet lastik üretimi

Yurt içi değişim pazarında kendi alanında yüzde 40 pazar payı bulunan firma, Kocaeli’nde 200 bin metrekarelik alanda 3 ayrı fabrikada günlük 220 ton, yılda yaklaşık 1,5 milyon adet üretim gerçekleştiriyor. Bu üretimiyle Türkiye ekonomisine önemli katkılar sağlıyor. Bin 500 kişilik istihdamı ile üretiminin yüzde 70’ini 80’den fazla ülkeye ihraç eden ve iç pazarda kendi sektörünün yüzde 40’ını elinde bulunduran firma, Ticaret Bakanlığı’nın Turquality Destek Programına katılarak dünya markası olma yolunda ilerleyerek 2022 sonunda yüzde 125 büyüme ve yaklaşık 3.4 Milyar TL ciro hedefliyor.

“Birçok ülkede önemli pazar payları elde ediyoruz”

ÖZKA Lastik Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Kanık, globalleşme vizyonları doğrultusunda yatırımlarını hızlandırdıklarını Turquality desteğine hak kazanmalarının gelecek vizyonları kapsamında çok önemli bir adım olduğuna dikkat çekerek, “Türkiye’de doğup dünyaya hizmet eden, ülkesini gururla temsil eden bir marka olarak Turquality sürecini çok önemsedik. Program bizim dünyada büyüme hedefimizi yansıtması açısından motive edici bir yerde bulunuyor. Önümüzdeki süreçte yurtdışındaki markalaşma faaliyetlerimizi hızlandırarak çok daha büyük başarıları paylaşacağımıza inanıyorum. Sektöre dolgu lastikleri ile giriş yaptığımız bu süreç kendi markamızla bir dünya markası olma vizyonu ile devam ediyor. Geldiğimiz bu noktada ürün çeşidimiz, üretim teknolojilerimiz, güçlü, güvenilir ve kaliteli ürünlerimizle dünya devi markalar ile rekabet ediyoruz. Birçok ülkede önemli pazar payları elde ediyoruz” ifadelerine yer verdi.

“Girilecek çok pazar, sürülecek çok tarla var”

Son birkaç yıl içinde dünya çapında yaşanılan problemler, tarımın öneminin anlaşılmasına ve bu yönde daha fazla gelişme gösterilmesi gerektiğini gösterdi. Artık her ülke tarım alanında kendine yeterek dışa bağlılığını azaltmak istiyor. Yeni teknolojiler tarım politikalarının önemli bir parçası haline geliyor. Tarım sektörünün bu yönde ilerleme kaydettiğini aktaran Şerafettin Kanık, “Bulunduğumuz pazarın büyüklüğü yaklaşık 28 Milyar Dolar. Dolayısıyla bugüne kadar edindiğimiz deneyim, güçlü üretim altyapımız, ürün çeşitliliğimiz ve yurt dışı marka faaliyetlerimizle önümüzde çok daha büyük fırsatlar olduğunu biliyoruz. Girilecek çok pazar, sürülecek çok tarla var” sözlerini kaydetti ve Meksika, Brezilya, İspanya, İngiltere, Almanya, Polonya ve Güney Afrika pazarlarını işaret ederek tüm dünyada daha fazla söz sahibi olacaklarını belirtti.

2025 yılında günde 600 ton üretim hedefi

Tüm dünyada yaşanan enflasyon baskıları, hammadde fiyatlarındaki dolar bazlı artış eğilimleri ve ekonomik dengesizliklere rağmen 2021 yılını yüzde 61 büyüme ve 1.5 Milyar TL ciro ile kapatan ÖZKA Lastik, 2022 sonunda yüzde 125 büyüme ve yaklaşık 3.4 Milyar TL ciro hedefliyor. 2016 yılında 268 Milyon TL cirosunu 2017’de 374 Milyon TL’ye, 2018’de 574 Milyon TL’ye, 2019’da 649 Milyon TL’ye ve 2020’de ise 870 Milyon TL’ye çıkaran ÖZKA Lastik, her yıl bir önceki yıla oranla ciddi bir büyüme gerçekleştiriyor. Geçtiğimiz yıl teknolojinin gelişimi ile birlikte özellikle Avrupa pazarında öne çıkan radyal lastiklere 30 Milyon Dolar’lık yatırım gerçekleştiren marka, yatırımın tamamlanması ile birlikte çoğunluğu radyal lastiklerde olmak üzere yüzde 55 oranında kapasite artışı sağladı. 2022 sonunda bu kapasite artışını ekstra 14’lük bir artışla destekleyeceklerini ve 2025 yılında günlük 600 ton üretim kapasitesine ulaşmayı hedeflediklerini belirten Kanık, sektörün ihtiyaçlarını zamanında öngören bir marka olarak yeni stratejilerini konvansiyonel lastiklere göre daha esnek, daha uzun ömürlü ve yüksek performanslı radyal lastiklere odaklanarak geliştireceklerini söyledi.

Yılda yaklaşık 1,5 milyon adet üretim

Zirai ve iş makinesi lastikleri alanında uzmanlaşarak sektörde 30 yıla yakın deneyim kazanarak her geçen yıl büyümeyi sürdüren ÖZKA Lastik, yılda yaklaşık 1,5 milyon adet üretim gerçekleştiriyor. İlk lastik üretimine başladığı 2005 yılında günlük 15 ton üretim gerçekleştiren firma, günlük üretim kapasitesini 2021 yılı itibarıyla tamamladığı radyal lastik yatırımıyla birlikte yüzde 55’lik bir artışla 220 tona çıkardı. Kapasitesinin yüzde 35’ini radyal lastik üretimine ayıran marka, yeni üretim bantlarının da devreye sokulmasıyla 2021 yılı sonunda bir önceki yılın cirosuna kıyasla yüzde 61 oranında büyüme gerçekleştirdi. Üretiminin yüzde 70’’ini ihraç eden ÖZKA Lastik, en çok Amerika, Almanya, İtalya, İspanya, Polonya, Rusya, İngiltere, Fransa, Romanya, Sırbistan, Mısır, Fas, Cezayir ve Tunus ülkelerine ihracat yapıyor.

Dijitalleşmeye önemli katkılar

Dünyada dev lastik markaları ile rekabet halinde olan yüzde 100 yerli ve milli sermaye ile faaliyetlerine devam eden ÖZKA Lastik, operasyonel süreçlerini dijitalleştirerek verimliliğini ve lojistik hızını artırıyor. En iyi çözümü sunmak için müşteri talep-öneri ve şikayetlerine hızlı dönüşler sağlamaya özen gösteriyor. Yurtiçi ve yurtdışı satışlarını ve marka bilinirliğini artırmaya yönelik faaliyetleri ile sürdürülebilir bir büyüme stratejisi yürüten ÖZKA Lastik, hem kapasite artışı hem insan kaynağı ve dijitalizasyon projeleri ile kurumsal altyapısını sürekli geliştiriyor. 2021 yılında tüm operasyonlarını SAP S/4HANA sistemine taşıyarak süreçlerini tamamen dijitalleştirdi. Bu aşamada pandemi döneminde gerçekleştirdiği ERP projesi ile başarılı bir süreç yönetimine de imza attı.

Total
6
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER

CASE IH Adana Zahiroğulları Bayisi TürkTraktör Üst Yönetiminin Katılımıyla Açıldı

SONRAKİ HABER

Hardox® aşınma çeliği ile patates üreticilerinin yüzü gülüyor

BENZER HABERLER
Total
6
Share