Türk çiftçisine traktör ve tarım makineleri başta olmak üzere, mekanizasyon ve hayvancılık sektöründeki tüm yenikleri ve son gelişmeleri en doğru şekilde ulaştırıyoruz.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

SDF Group 2023 yılında elde ettiği 2 milyar euro toplam ciro ile dikkat çekiyor

İtalyan tarım makineleri üreticisi SDF Group, 2023 yılında dünya genelinde toplam 2 milyar 31 milyon euroluk ciro elde etti. Bu oran 2022 yılındaki toplam ciro miktarına göre %12 artış gösterdi. SDF, FAVÖK verilerini ise (faiz, amortisman ve vergi öncesi kârlılık) 322 milyon olarak açıkladı. Şirketin Türkiye’deki tam iştiraki SDF Türkiye ise 2022’de elde ettiği toplam ciroyu 2023 yılında iki kat artırdı.

Dünyanın en büyük traktör, biçerdöver, otonom elektrikli traktör ve dizel motor üreticilerinden biri olan SDF Group, global ölçekte pazara sunduğu SAME, Deutz-Fahr, Hürlimann, Grégoire ve Vitibot markaları ile tarımsal mekanizasyona önemli katkılar sağlıyor. Farklı ülkelerin farklı dinamiklerine sahip olan tarım pazarlarında satış hacmini her geçen gün artıran SDF, açıkladığı 2023 verilerine göre geçtiğimiz yıl 12 aylık toplam dönemde 2 milyar 31 milyon euroluk ciro elde ettiğini bildirdi. Şirket tarafından açıklanan verilerin 2022 yılında elde edilen 1 milyar 803 euro cirodan %12 fazla olduğu belirtiliyor. Bu oran covid-19 öncesi ciroya göre ise yüzde 60 artış gösterdi. SDF, FAVÖK (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kârlılık) verileri ise, 2022’deki %11,1’den keskin bir artışla 322 milyon Euro’ya veya cironun %15,9’una ulaştı.

SDF Türkiye, 2022’ye kıyasla iki kat fazla artış elde etti

SDF’nin tüm dünya genelindeki cirosunun %10’unu İtalya, %56’sını ise Avrupa satışları oluşturuyor. SDF Group’un tam iştirak şirketlerinden olan SDF Türkiye ise 2022’de elde ettiği geliri 2023 yılında iki kattan fazla artırdı. SDF Türkiye, gösterdiği büyüme ve çalışmalar ile grup şirketleri arasında dikkat çekiyor.

SDF Group, Ar-Ge yatırımlarını da artırdı

Bu doğrultuda bağlantılı ve sürücüsüz traktörlere özellikle odaklanan ürün gamı için 67 milyon euro yatırım yapıldı. SDF, halen devam eden 2020-2025 döneminde Avrupa’da dijitalleşmeye ve ürüne yönelik yeni ek hizmetlerin geliştirilmesine, Avrupa dışı pazarlarda ise özel ürünlere yatırım yapılmasına ve ticari varlığın arttırılmasına odaklanıyor.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Türkiye, 5 tarım ürününün ihracatında dünya liderliğini koruyor

SONRAKİ HABER

Seroto Traktör New Holland 3S Plaza Tokat Zile’de açıldı

BENZER HABERLER
Total
0
Share