Yeni, “altıncı” nesil Valtra S Serisi gelecek yıl piyasaya çıkacak olup yeni 280 ila 420 beygir gücü aralığı ile bir kez daha Finlandiya’da üretilecek.
Agritechnica’nın halka açık lansmanı öncesinde yapılan resmi açılışta, Finlandiyalıların kontrolü tekrar ele almak istediklerine dair belirgin bir nokta vardı. Ortak platform S4 serisi, Massey Ferguson tarafından Beauvais’te yapılmış olup büyük ölçüde farklı dış tasarıma sahip bir 8700S idi. S’yi A, N, T ve Q Serilerinin yanına geri getirme hedefine ulaşmak amacıyla, kapasiteyi artırmak için Valtra’nın Suolahti’deki Euopean fabrikasına önemli bir yatırım yapıldı ve daha büyük şasileri kaldırabilecek yeni bir boya hattı kullanılmaya başlandı. Küresel bir traktör serisi haline gelecek olup gerçekte ne kadar yatırım yapıldığı Valtra üst yönetiminin açıklayacağı bir şey olmayarak daha açık sohbetin olduğu günlerin geride kaldığı ve kurumsal AGCO tutumu ön plana çıktığı belirtildi. S6 serisine dönecek olursak, önceki seride olduğu gibi donanımın büyük bir kısmının S4’ten alınmış olmasıyla birlikte yeniden işlenmiş kabin gibi bazı belirgin farklılıklara sahip altı model var; motor ve şanzıman ile çok daha iyi hidrolik bir performans…
S6 modelleri Stage V ile uyumlu olacak
8,4 litrelik Agco Power 84LXTN motorun EGR’si kesildi ve tek turboya geri dönüş yapıldı. Yanma sürecini düzelterek ve motor devrini yüzde 8 azaltarak, yakıt tüketimi yüzde 3 oranında iyileştirildi. EGR’nin ortadan kaldırılması, motorun biraz daha soğuk çalışmasını sağlarken, soğutma paketi performansı da yükseltildi ancak EGR’nin kaldırılması, işlemden sonra egzozun geri kalanına daha fazla yük getirdi ve AdBlue kullanımında hafif bir artış olmasına karşın, Kelvin Bennet Agco Power’ın mühendislikten sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı, genel sıvı kullanımının hala düşük olduğunu belirtiyor. Avrupa’da göreceğimiz S6 modelleri Stage V ile uyumlu olacak ancak bu seri, Tier III uyumlu kuruluma sahip olacağı Güney Amerika gibi diğer pazarlarda da satışa sunulacak. Brezilya’da satılan S4 traktörlerin yaklaşık yüzde 70’i Valtra rozetli havalı ekim makinesiyle birlikte verilmektedir. İlk dört modelde 30 beygir güçlük bir artış bulunurken, S396’da 18 km/saatin üzerinde taşıma için hidrolik veya kuyruk mili üzerinde yeterli talep olduğunda 20 beygir güçlük bir artış gösteriyor. En iyi patron S416, gün boyu maksimum 420 beygir gücü üretiyor. kendini kanıtlamış, 53 km/saat maksimum hıza sahip güce iki kademeli manuel değiştirmeli CVT olan AGCO Vario kutusu, bir ML260 üzerinden akar. 2-305 beygir gücü Q’da kullanılan versiyonla karşılaştırıldığında, buna yarım akslar ve kuyruk mili çevresinde daha fazla ağırlık verildi. Frenleme performansı sıkıştırılmış olup 16.000 kilogramlık maksimum taşıma kapasitesinde herhangi bir değişiklik yapılmadı. Yakıt deposu dolu ve iyi lastiklere sahip bir S6, tonaj ağırlığını 12.000 kilograma çıkaracaktır. 2.300 kilograma kadar ön ağırlık ve 1.500 kilograma kadar tekerlek halkası ağırlığı eklendiğinde uygun bir taşıma sınırı içinde bulunuyor.
Traktörün temel özelliklerinde altı adede kadar arka makaraya sahip 200 l/dakika yük algılamalı bir pompa bulunurken ayrıca, 80 l/dakikalık bir dişli pompayı devreye sokarak 1.950 dev/dakika yerine 1.650 dev/dakikada maksimum pompa çıkışı sağlayan bir Eco işlevi de bulunuyor. Buradaki standart makaraların akış hızı 120 l/dakika olurken 140 l/dakikalık üniteler de isteğe bağlı kullanılabiliyor. Güce ihtiyaç duyulan çalışmalarda ise ikinci bir 200l/dakika pompa eklenebiliyor.
S’nin sınırsız eklenti seçeneğine sahip olduğu ilk sefer olacak
Kabin tasarımı Q serisiyle paylaşılsa da S6’da bazı değişiklikler mevcut. Örneğin karda daha iyi aydınlatma için iki renkli LED çalışma farları bulunuyor. Bir kavşaktan veya ağ geçidinden ayrılmaya yardımcı olmak için bir kamera görüntüleme paketi eklenebilir ve tabii ki Unlimited Studio’nun kapsamlı ısmarlama seçenekler listesi de var. Finlandiya’da üretilen traktörlerin 4.000’den fazlası bu ekstra süreçten geçecek ve Birleşik Krallık/İrlanda Q traktörlerindeki alım oranı yüzde 80’e varacak. S6 bu hafta bayilere tanıtıldı ve sipariş defteri artık 2024 nisan ayında Birleşik Krallık’ta beklenen ilk ünitelerle açık ve bir S416, Ocak ayında LAMMA’da sergilenecek.