Türk çiftçisine traktör ve tarım makineleri başta olmak üzere, mekanizasyon ve hayvancılık sektöründeki tüm yenikleri ve son gelişmeleri en doğru şekilde ulaştırıyoruz.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Case IH, pazar payını artırıyor

TürkTraktör Pazarlama Direktörü Jiri Velharticky, Case IH’ın sahip olduğu yeni ve teknolojik ürünler, güçlü bayi ve servis yapılanmasıyla bu sene içerisinde pazarda en çok tercih edilen üçüncü marka olduğunu açıkladı. Profi Traktör Türkiye olarak Bursa Tarım Fuarı’nda bir araya geldiğimiz Pazarlama Direktörü Jiri Velharticky ile Case IH’ın yeni ürünlerini ve pazardaki başarısı ile TürkTraktör’ün dijital taraftaki çalışmalarını konuştuk.

Yaklaşık iki yılın ardından düzenlenen Bursa Tarım Fuarı’nda Case IH olarak hangi ürünleri sergilediniz?

Covid kısıtlamalarından ötürü bir süredir fuarlar yapılamıyordu. Biz de uzun bir aranın ardından ilk kez uluslararası bir fuara katıldık. Çiftçiler ile yüz yüze olmak bizim için büyük bir fırsat. Ancak öteki taraftan da tüm bunları yaparken güvenliğimize ve sağlığımıza yeterli derecede önem göstermeye çalışıyoruz. Fuara çok fazla ürünle katıldık ama kalabalık oluşturmamak için bu ürünlerin tanıtımı küçük çapta gerçekleştirdik. 0-50 hp segmentinde olan yeni JX50E, yüksek performans ve düşük yakıt tüketimi sunan yenilenmiş JXC Faz 3B, CVT şanzımana sahip Puma serisi ve büyük ekipman kullanımına uygun Optum serisi traktörlerimizi çiftçilerimizin beğenisine sunduk. Ayrıca HD Serisi büyük balya makineleri ile uydu destekli dümenlemeye sahip JX ProGuide modellerimizi de fuarda sergiledik. Ayrıca çiftçilerimizin beğenisine sunduğumuz tüm ürünlerimizi, traktör ana çerçeve yönetmeliği şartlarına göre güncelledik ve yeniledik.

Jiri Velharticky – TürkTraktör Pazarlama Direktörü

Ürünlerinizi yeni Traktör Ana Çerçeve Yönetmeliği (TMR) kapsamında yenilediğinizi belirttiniz. TMR’ın getirdiği özellikler neler oldu?

Yeni traktör Ana Çerçeve Yönetmeliği’nde (TMR) dijital gösterge paneli, acil durumlarda kullanılabilen elektronik akü devre kesici, kuyruk mili stop sensörü ve emniyet çerçevesi destek piston özellikleri yer alıyor. Yeni gösterge panelinde yer alan dijital ekran; anlık ilerleme hızı, anlık kuyruk mili, çalışma saati, akü voltaj değeri, gün saatini ve hava sıcaklığı bilgilerini rahat bir şekilde sürücüye aktarıyor. Traktör göstergesinin yan tarafında bulunan elektronik akü şalteri sayesinde traktörün elektrik devresi kesilebiliyor. Bu sayede hem istenmedik kişiler tarafından çalıştırılması engelleniyor. Hem de sezon sonu, traktör uzun süre çalışmadığı zamanlarda traktörün akü ömrünü uzatıyor. Koltuk içinde bulunan bir sensör, kuyruk mili çalışıyorken, operatörün koltuktan kalktığını algılıyor ve akustik bir sinyal vermeye başlıyor. Operatör 7 saniye içinde koltuğa geri oturmadığı taktirde traktör stop ediyor. Bu özellik arkada kuyruk mili ile çalışan bir ekipman olduğu koşulunda kazaları önlemek bir güvenlik özelliği olarak dikkat çekiyor. Kullanıcılar, kuyruk mili çalışmaları esnasında bilinçli bir şekilde koltuktan kalkıyor ve traktörün çalışmaya devam etmesini istiyorsa direksiyonun alt tarafında bulunan kuyruk mili devre dışı bırakma önleyici düğmesini kullanması gerekiyor. Bu düğmeye basıldığında ekranda bir ikaz yanıyor ve operatör koltuktan kalkabiliyor.

Case IH olarak pazarda en çok tercih edilen üçüncü marka oldunuz? Bu konuda neler söylemek istersiniz?

Case IH, bu sene içerisinde pazarda en çok tercih edilen üçüncü marka oldu. Bu başarımızın arkasında sebeplerden bir tanesini JXE Serisi olarak nitelendirebiliriz. JXE Serisi’nde JX50E ve JX75E olmak üzere 2 yeni modeli devreye aldık. JXE serisinin en yeni modeli olan JX50E, CASE IH’nin Türkiye pazarında 0-50 hp segmentindeki ‘ilk traktörü’ olma özelliğini taşıyor. Artık 50 beygir traktör kullanan çiftçilerimize artık Case IH markası olarak hitap edebiliyoruz. Tabi aile sadece JX50 E ile bitmiyor JX75E modelini de devreye soktuk. 76 beygir gücündeki bu traktörümüzü de müşterilerimizin beğenisine sunuluyor.

Case IH’ın en çok tercih edilen üçüncü marka olmasının tek sebebi yeni ürünler mi oldu? Yoksa farklı sebeplerde var mı?

Başarımızı sadece bir sebebe bağlamak doğru olmaz. Case IH olarak 50 beygirden 300 beygire kadar traktörümüz bulunuyor. Geniş bir ürün ağına sahip olmamız, çiftçiler arasında sevilen 3. marka olmasının sebeplerinden bir tanesi. Bir diğer sebep ise bayi sayımızın artması. Bu sayede Türkiye’nin pek çok yerinde yeni kurduğumuz bayiliklerle yeni müşterilere ulaşabiliyoruz. Bunlardan en önemlisi ise satış sonrası hizmetler tarafındaki gücümüz. Covid nedeniyle çiftçilerimizin tarlada kalmaması için özellikle parça bulunurluğu ve servis noktasında kalitemizi daima artırdık. Servislerimiz ve yedek parça bayilerimiz her zaman çiftçilerimizin yanında durdu. Ve bir diğeri de çiftçilerin hayatlarını kolaylaştıracak özellikleri devreye almamız oldu.

Traktörlerin dışında ekipman tarafındaki faaliyetleriniz nasıl gidiyor?

Bizim sadece traktör değil ekipman gamımız da oldukça geniş. Bursa Fuarı’nda da sap kıyıcılı ve sap kıyıcısız küçük balya makinelerini çiftçilerimizle buluşturduk. Hassas ekim makinelerimiz de yine Case IH standımızda yer alıyor. Mısır ve ayçiçeği gibi tohumları hassas bir şekilde ekimini sağlayan, gübre kazanlı ve kazansız versiyonlarını Case IH markası altında yüksek kalitede sunabiliyoruz. Standımızda yer alan diğer balya makinemiz ise hayvancılık sektörünün vazgeçilmezi olan silaj paketlemeli silindirik balya makinemiz oldu. Hayvancılık her geçen gün önemini artırıyor ve süt üretimi de önemli bir yere geliyor. Dolayısıyla tarlada traktörün arkasında hazır biçilmiş otun silindirik balya haline getirilip arkasından da paketlenebildiği kombi balya makinesi Case İH standında yer alıyor. Bu büyük balya makinemiz 120×90 ölçülerinde çok yoğunlukta bir balya yapabiliyor. Bu makineyle daha fazla balya basılarak hem nakliye masraflarının önüne geçiliyor hem de daha verimli bir kullanım sağlıyor.

Dijital tarafta önemli çalışmalara imza atıyorsunuz. Özellikle Tarlamcepte uygulamasıyla birçok bilgiyi çiftçiye ulaşabilir kıldınız? Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenebilir miyim?

Dijital dünyaya çok büyük önem veriyoruz. Pandemide bunun önemini çok iyi bir şekilde gördük. Yaklaşık 2 yıl önce devreye aldığımız Tarlamcepte uygulamasını tekrar geliştirdik ve yeni versiyonunu devreye aldık. Özellikle genç çiftçilerimizin tercih ettiği Tarlamcepte uygulamasıyla çiftçilerimiz evlerinden tarlalarını izleyebiliyor. Google Play ve IOS’tan indirilebilen Tarlamcepte uygulamasının ücretsiz hizmetlerinden; anlık hava durumu, hal- borsa durumu, gübre fiyatlarına anlık olarak ulaşılabiliyor. Tarlamcepte ücretsiz olarak sunulan bir uygulamamız. Çiftçilerimiz bu uygulamadan traktör kullanımı, ekipman kullanımı vs. gibi değerli şeylere ulaşabiliyorlar. Yeni koyduğumuz hikaye sekmesiyle birbirinden farklı ve değerli hikaye paylaşımları yapılabiliyor. Hikayede minik anketler yapıp bilgi sahibi olabiliyoruz. Uzmana sor özelliği ekledik. Bizim çağrı merkezimiz aktif olarak çalışıyor ama Tarlamcepte uygulamasındaki uzmana sor özelliğiyle müşteri sorunu anlatıp fotoğrafını gönderebiliyor. 48 saat içinde sorunlarınıza geri dönüş yapıyoruz. Tarlamcepte uygulamasından ümitliyiz, ilerleyen süreçte daha da geliştireceğiz.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

New Holland’ın yeni ürünleri Bursa’da görücüye çıktı

SONRAKİ HABER

“Türkiye’nin en çok bilinen ve güvenilen markasıyız”

BENZER HABERLER
Total
0
Share